عضویت در سایت

استاد برگزيده جشنواره پژوهشي


استاد برگزيده جشنواره پژوهشي

دکتر فهيمه رمضاني تهراني يکي از برگزيدگان جشنواره چهاردهم پژوهشي در بخش پژوهشگران برگزيده هيات علمي با رتبه علمي استاد بود که براي آشناي بيشتر با وي و فعاليتهايشان گفتگويي به شرح زير با ايشان ترتيب داديم.

 

·لطفا خودتان را به طور کامل معرفي کنيد و سوابق تحصيلي و خدمتي خود را بيان فرماييد.

اينجانب دکتر فهيمه رمضاني تهراني متولد 1345 متاهل، داي دو فرزند و فارغ التحصيل دکتري عمومي و دانشنامه تخصصي زنان و زايمان از دانشگاه علوم پزشکي تهران در سال 1374 مي باشم. يک دوره يکساله فلوشيپ در سال 1384 در دانشگاه هاروارد آمريکا گذرانده ام. دوران خدمتي را به عنوان استاديار دانشگاه علوم پزشکي قزوين از سال 1374 لغايت 1376 فعاليت آموزشي کرده و سپس به مدت 10 سال (1386- 1376) سرپرستي مرکز تحقيقات بهداشت باروري وزات بهداشت درمان و آموزش پزشکي را به عهده داشتم و در سال 1380 به مرتبه دانشياري ارتقا يافتم. از سال 1387 به عنوان عضو هيئت علمي در پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي فعاليت تحقيقاتي مي کنم. در سال 1390 به مرتبه استادي ارتقا يافته ام و با تاسيس مرکز تحقيقات اندوکرينولوژي توليدمثل از سال 1390 تاکنون به عنوان سرپرست اين مرکز مشغول انجام وظيفه بوده ام.

 

·کداميک از فعاليت هاي شما طي يکسال گذشته منجر به انتخاب شما در جشنواره پژوهشي شده؟

در سال جاري معاونت پژوهشي دانشگاه جهت برگزاري جشنوواره تحقيقاتي فرم هايي را به منظور ارزيابي فعاليتهاي پژوهشي اعضاي هيات علمي و محققان در اختيار قرار داده تا مجموعه فعاليتهاي يکساله شامل مقالات چاپ شده فارسي و انگليسي، کتب تاليفي، جذب بودجه از ساير منابع جهت انجام پژوهش، ابداع و نوآوري ارائه کنند. سپس امتياز حاصله از فعاليت هاي پژوهشي توسط کميته ارزشيابي به ترتيب اولويت، محققان برتر سال دانشگاه انتخاب که اينجانب به عنوان استاد برگزيده در علوم باليني انتخاب شدم.



·فضا و امکانات پژوهشکده را به چه ميزان در کسب موفقيت ها موثر مي دانيد؟

فضاي حاکم بر پژوهشکده خصوصا حمايت همه جانبه رياست پژوهشکده و همکاري و همدلي کليه محققين و مسوولين پژوهشکده نقش عمده اي را در کسب موفقيت ها دارد ضمن اينکه در اين پژوهشکده حضور همکاران عالم با جو صميمي و دوستانه پتانسيل بسيار بالايي در تعميق و گسترش امر پژوهش ايجاد کرده است بعلاوه اين پژوهشکده در واحد قند و ليپيد با داشتن حدود 15000 نفر جمعيت تحت مطالعه که از 15 سال پيش تاکنون تحت بررسي مي باشند بستر مناسبي را به طور جامع براي محققين فراهم مي آورد و امکان آزمون گذاشتن مطالعات پژوهشي نوست را محقق کرده است



 · به نظر شما چه موانعي بر سر راه محققان و تحقيق وجود دارد؟

از موانع عمده گسترش تحقيقات در پژوهشکده ها و مراکز تحقيقاتي، کمبود نيروي انساني علاقه مند به تحقيق و موانع قانوني جهت حمايت و تشويق محققان جوان يک باشد. به علاوه مهاجرت نيروي محقق و جذب آنان توسط ساير کشورها از موانع ديگر محسوب مي شود. ضمن اينکه روحيه کار جمعي توسط مراکز تحقيقاتي به منظور اجراي پژوهش هاي مشترک بايد با تدوين راه کار هاي قانوني تقويت و تشويق شود.

·برنامه هاي بعدي شما در مرکز تحقيقات و نيز حوزه شخصي براي تداوم موفقيت ها چيست؟

سه اولويت اصلي مرکز تحقيقات اندوکرينولوژي توليدمثل سندرم تخمدان پلي کيستيک، يائسگي و اختلالات غدد درون ريز و حاملگي مي باشد و اين مرکز بانک اطلاعات باليني بيوشيميايي و ژنتيکي براي اولويت هاي مذکور تاسيس نموده و بالغ بر 2000 نمونه جمع آوري شده است که با توکل به خداوند اميد است در حيطه هاي مختلف باليني، اپيدميولوژي و علوم پايه در راستاي اولويت هاي فوق تحقيقات مورد نياز جامعه انجام گيرد.

 

· کلام آخر ....

کلام آخر اينکه بايد خود را باور داشته باشيم و براي سربلندي کشور عزيزمان و رساندن آن به قله هاي رفيع دانش تلاش کنيم. اميد است خداوند توفيق خدمت روزافزون به ما عنايت فرمايد، هرچه داريم از اوست و موفقيتي حاصل نمي گردد مگر آنکه خواست خداوند متعال باشد. 

اخبار مرتبط