عضویت در سایت

بازديد مقامات سازمان بهداشت جهاني از پژوهشکده


 

در راستاي گسترش وتوسعه روابط بين مراکز تحقيقاتي وسازمان بهداشت جهاني و نيز برنامه ريزي براي پژوهش هاي مشترک، خانم دکتر جيهان طويلا مسوول دفتر اين سازمان در ايران به همراه دکتر اولا شيديد،کارشناس فني بخش سياستگزاري در زمينه تحقيقات دفتر منطقه مديترانه شرقي به همراه هياتي از دفتر روابط بين الملل وزارت بهداشت در تاريخ بيست و يکم خرداد ماه از پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم به عنوان يکي از مراکز همکار بازديد کردند.

در ابتداي ورود اين نمايندگان بازديدي کلي از فضاي فيزيکي و امکانات پژوهشکده انجام دادند سپس نشستي با روساي مراکز و اعضاي هيات علمي داشتند. در آغاز اين جلسه دکتر عزيزي رياست پژوهشکده طي سخناني تاريخچه و فعاليت هاي پژوهشکده را در يک نگاه گذرا معرفي و سپس به بخشي از اقدامات مهم اين نهاد پژوهشي خصوصاً در عرصه کشوري و بين المللي اشاره کرد و بويژه توضيحات بيشتري در مورد برنامه مقابله با اختلالات ناشي از کمبود يد و همچنين مراحل طراحي و روند اجرايي مطالعه قند و ليپيد تهران و نتايج آنها ارائه که در حين توضيحات به پرسشهاي مرتبط مهمانان نيز پاسخ داد. در ادامه اقدامات پژوهشکده در ظرفيت سازي و تربيت نيروي انساني را تشريح و در دنباله ساير فعاليتها نظير انتشار مجله و استقرار برخي از انجمن هاي علمي در پژوهشکده را عنوان نمود و درانتها سه موضوع را به عنوان موارد جديد ارجاع اشاره کرد که شامل ابقا اطلاعات مبتني بر پژوهش جهت تحقيقات جنبه هاي مختلف علم غدد درون ريز و متابوليسم، تربيت پزشکان عمومي در زمينه ديابت با همياري WHO و نهايتاً ايجاد شبکه هاي کشوري پژوهشي در ارتباط با همکاري با سازمان بهداشت جهاني را مطرح نمود.

در ادامه جلسه روساي مراکز تحقيقاتي طي سخناني به اختصار فعاليتهاي مراکز متبوع خود را تشريح و متعاقب آن توضيحات اضافه تري در پاسخ به پرسشهاي ميهمانان حاضر ارائه دادند.

پس از پايان اين نشست و در بعدازظهر همانروز، نمايندگان ديگر مراکز تحقيقاتي خواهان پيوستن به مراکز تحقيقاتي همکار طي جلسه اي جداگانه، توانمنديهاي و درخواستهاي خود را عرضه کردند.

اخبار مرتبط