عضویت در سایت

بازديد هيات عراقي از‌ پژوهشکده غدد


پيرو تفاهم نامه فيمابين وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکي و وزارت علوم عراق هياتي متشکل از دکتر احمد فاضل البياتي رئيس انجمن تخصصهاي پزشکي، دکتر علي عبدالعزيز عبد علي اساوي رئيس دانشگاه ميسان، دکتر علي محمود صاحب الشعري رئيس دانشگاه جابربن حيان و دکتر زاهده احمد دخيل وابسته فرهنگي جمهوري عراق در جمهوري اسلامي ايران پس از بازديد از دانشکده پزشکي از پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم بازديد کردند.

در اين ديدار که اعضاي شوري پژوهشي پژوهشکده به همراه تني چند از مسئولان دانشگاه حضور داشتند در آغاز ورود و طي جلسه اي دکتر عزيزي ضمن خير مقدم و معرفي اعضا جلسه به معرفي پژوهشکده و ذکر خلاصه اي از ساختار آن و برخي فعاليتهاي پژوهشي آن پرداخت. همکاريهاي پژوهشکده با سازمان بهداشت جهاني و توفيقات پژوهشکده به ويژه درخصوص اختلالات غده تيروئيد از ديگر بخش هاي سخنان رياست پژوهشکده غدد بود.

تشريح اجمالي فعاليت هاي آزمايشگاه هاي پژوهشکده خصوصاً فعاليت هاي آن درخصوص حذف اختلالات ناشي از کمبود يد و نتايج آن در قسمت بعدي سخنان وي اشاره شد. وي سپس توضيحاتي درخصوص مطالعه قند و ليپيد تهران به عنوان يکي از بزرگترين مطالعات مبتني بر جمعيت ارائه و مراحل مختلف و برخي از نتايج آن را توضيح داد.

دکتر عزيزي سپس به ظرفيت سازي در زمينه نيروي انساني متخصص در پژوهشکده و تربيت گروههاي مختلف تخصصي و فوق تخصص و نيز برگزاري کارگاه هاي و گردهماي علمي و بين المللي اشاره کرد.

توضيحاتي در خصوص نشريه، انجمن هاي علمي مستقر پايان بخش سخنان دکتر عزيزي بود.

 سپس بازديدکنندگان پرسشهايي مطرح و پاسخ خود را درخصوص ساير جنبه هاي فعاليتي پژوهشکده دريافت کردند. در اين جلسه همچنين پرسشهايي در ارتباط با امکان هوکاريهاي علمي دو جانبه تبادل شد.

اخبار مرتبط