عضویت در سایت

برنده جایزه بهترین مقاله ارسالی کنگره معتبر جهانی در سال 2019


کنگره سالانه Androgen excess and PCOS همه ساله توسط AE-PCOS Societyکه زیر مجموعه American Society for Reproductive Medicine: ASRM  میباشد با محوریت بررسی افزایش آندروژن ها و PCOS برگزار میشود.

دوره پیشین این کنگره در شهر استکهلم کشور سوئد و هفدهمین آخرین دوره آن از تاریخ 9-7 نوامبر 2019 در شهر Fozdolguacu  برزیل برگزار گردید.

این گردهمایی معتبر علمی در آخرین دوره شاهد درخشش محقق ایرانی بود و جایزه Travel award که براساس نظر داوران به بهترین خلاصه مقاله تعلق میگیرد ازآن دکتر فهیمه رمضانی تهرانی، استاد دانشگاه و رئیس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل شد.

این استاد و پژوهشگر ایرانی با ارائه مقاله ای تحت عنوان "پیش بینی ابتلا به PCOS برمبنای اندازه گیری هورمون آنتی مولرین" در این کنگره شرکت کرده بود که در نخستین روز کنگره بصورت سخنرانی ارائه شد و به سوالات مطروحه پاسخ داده شد.

دکتر رمضانی در خصوص ویژگیهای این کنگره توضیح داد که در این کنگره علاوه بر ارائه تازه ترین ها در موضوع PCOS-AE، هرساله دستورالعمل مراقبت های بالینی- درمانی این بیماران با حضور صاحب نظرات مورد بازبینی قرار می گیرد. وی گفت در کنگره امسال دستور العمل مربوط به ریزش مو و PCOS بازنگری گردید و در سال آینده دستور العمل آکنه و PCOS مورد بازبینی قرار خواهد گرفت.

رئیس مرکز تحقیقات اندوکرینولوژی تولید مثل در رابطه با نتایج مطالعه خود گفت طی این تحقیق ما توانستیم سطوحی از هورمون آنتی مولرین که در زنان سنین مختلف می تواند با ویژگی و اختصاصی بودن مناسب ابتلا به PCOS را با قدرت بالایی پیشگویی کند تعیین نماییم. وی در ادامه درباره کاربرد این نتایج در نظام سلامت توضیح داد که با توجه به شیوع بالای PCOS و دشواری غربالگری آن براساس روش های موجود، دقت مناسب  اندازه گیری این هورمون  راهی مناسب در پیشگویی افراد در معرض خطر می باشد . بعلاوه این امر سهولت انجام مطالعات این حوزه را در سطح جامعه بدنبال خواهد داشت. دکتر رمضانی افزود علاوه بر اینها این مطالعه منجر به گسترش مرزهای دانش نیز میگردد.

اخبار مرتبط