عضویت در سایت

براي اولين بار در کشور برگزاري دوره عالي مديريت پژوهش


اهميت مديريت منابع و هدايت کردن پژوهش­ها به سوي کاربردي شدن صنعت توليد ثروت از شاخصه­هاي مهم   بهره­وري است که تاکنون به صورت جدي به آن پرداخته نشده. پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم با توجه به سابقه درخشان در امر نوآوري اقدام به برگزاري اولين دوره عالي مديريت پژوهش در پائيز سال 92 نمود.

 

در نخستين روز اين دوره در تاريخ بيست ونهم آذر ماه ابتدا دکتر شهرام علمداري معاونت پشتيباني پژوهشکده، در خير مقدم و افتتاحيه با اشاره به برنامه راهبردي پژوهشکده، پيشينه تاسيس PhD مديريت پژوهش از سال 2008 را يادآور و گسترش انفجاري پژوهش در دنيا، نياز به دستيابي به گايدلاين هاي سياستگزاري و نيز افراد رهبري کننده و نهايتا توليد ثروت را فلسفه وجودي اين رشته ذکر کرد و اظهار داشت با توجه به شرايط موجود ما نيز بايد همين سير را طي کنيم و سند تحول را مبناي مباحث ذکر کرد.

 

سپس دکتر شهرام توفيقي، دبير برنامه، در سخناني در مورد چگونگي انسجام بخشي به نتايج پژوهش، تاريخچه     راه­اندازي و طراحي اين دوره اشاره کرد و خاطر نشان ساخت در حال حاضر سلايق پژوهشگران در شکل گيري تحقيقات نقش عمده­اي ايفا مي کند که اين امر موجب رشد و توسعه ملي نشده و فقط دانش خود فرد را افزايش    مي­دهد. به همين لحاظ ضرورت دارد به منظور دستيابي به نقطه موعود منبعث از نقشه راه در سند چشم انداز، نظام سلامت جايگاه­يابي شود. وي افزود به همين منظور اين دوره به عنوان يک بسته کامل در راستاي افزايش سرمايه اجتماعي پژوهش طراحي گرديده و در ادامه به ارائه ضوابط پرداخت.

 

در دنباله شرکت کنندگان که جمعي از محققان و نيز تصميم سازان شاغل در بخش هاي مختلف وزارت بهداشت، مراکز تحقيقاتي و بخش خصوصي بودند خود را معرفي و برنامه با تدريس اولين مبحث تحت عنوان فلسفه و حاکميت پژوهشهاي سلامت ملي توسط دکتر علمداري آغاز شد.

 

شايان ذکر است جلسات حضوري اين دوره به فواصل دو هفته اي برگزار و در اين فاصله تکاليف شرکت کنندگان به صورت آنلاين پيگيري مي­شود.

اخبار مرتبط