عضویت در سایت

برگزاری کارگاه روش تحقیق در سال 1398


پژوهش روش‌مند، پایه و اساس تولید علم و توسعه دانش در تمامی رشته‌ها و نیز علوم پزشکی به حساب می‌آید. شناخت روشهای پژوهشی درست برای دانش آموختگان تمامی رشته‌ها، نه تنها می‌تواند قدرت تمیز در اخبار علمی و باورهای عمومی را در ایشان تقویت کند، بلکه می‌تواند با هدایتی نیروهای بالقوه در جامعه نیست به حل مسائل و مشکلات و نهایتا توسعه آن جامعه منجر گردد.

از همین رو طی سالیان اخیر مقام معظم رهبری نیز در مقاطع مکرر بر پرداختن  به امر پژوهش توسط نخبگان، دانشگاهیان و سیاستگزاران تاکید کرده و هوشمندانه مسیر برون رفت از گرفتاریهای کشور و دستیابی به تعالی را روشنگری نموده‌اند.

پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم به عنوان پیشتاز امر آموزش در این حوزه و برپایی کارگاههای روش تحقیق از دهه شصت شمسی در کشور، امسال نیز به روال سنوات پیشین اقدام به برگزاری کارگاه روش تحقیق از تاریخ بیست و سوم لغایت 31 شهریورماه نمود.

دکتر داود خلیلی رئیس واحد آمار و اپیدمیولوژی پژوهشکده و دبیر این برنامه با اظهار اینکه این کارگاه در 4 سطح برگزار شده افزود که شرکت کنندگان این کارگاه برگرفته دستیاران فوق تخصصی و سایر محققان بوده و مباحث مرتبط با روش تحقیقات شامل مفاهیم مقدماتی پژوهش، مباحث آماری، اصول اخلاقی و نیز انواع مطالعات توسط اعضای هیئت علمی به صورت تئوری و نیز کار عملی در سطحی بالا ارائه گردیده است.

اخبار مرتبط