عضویت در سایت

بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي


مراسم بزرگداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ بيست و يکم بهمن ماه در پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم برگزار شد.

در اين مراسم ابتدا دکتر عزيزي رياست پژوهشکده به ايراد سخنراني پرداخت. ايشان در سخنان خود ابتدا به القاب تعلق گرفته به انقلاب اسلامي اشاره کرد و سپس با يادآوري تاريخ انقلابهاي رخ داده طي قرن بيستم دين مداري را وجه تمايز آنها با انقلاب اسلامي عنوان کرد که همين تفاوت رويکرد موجب شگفتي جهانيان گرديده و سپس با استناد به آيات شريفه قرآن وعده پاداش و پيروزي از جانب خداوند را به مجاهدين اين مسير شايسته ذکر کرد.

ايشان به رهبري امام به عنوان مهمترين شاخصه متمايز اين انقلاب نسبت به ساير حرکتهاي اجتماعي مشابه اشاره کرد و اساس آن را روح خودباوري و خود اتکايي بود که آن بزرگوار در کالبد جامعه در سطوح مختلف دميد و در همين راستا به توسعه و گسترش دانش آموختگان گروه پزشکي و مراکز آموزشي به عنوان مثال اشاره کرد.

ايشان در ادامه به ذکر خاطره اي پرداخت که در سالهاي اوايل انقلاب بواسطه دکتر عارفي براي معاينه امام (ره) به قم فراخوانده شدند و توضيح دادند که بيماري امام منجر به بستري شدن در بيمارستان قلب و نهايتاً اقامت ايشان در جماران گرديد و دکتر عزيزي طي آن ساليان هفته اي يک شب به مراقبت امام مي پرداختند. رياست پژوهشکده تاکيد امام بر انجام اقدامات درماني توسط پزشکان ايراني و پرهيز اکيد آن بزرگوار براي ادامه درمان در خارج از کشور را يادآور شد و اشاره کرد تفکر ايجاد وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکي در همان ايام تحت تاثير همين رويکرد خودباورانه امام به فکر وي خطور کرده . دکتر عزيزي سپس سخنان خود را با فرازي از وصيتنامه امام (ره) مبني بر توصيه به محافظت از انقلاب خاتمه بخشيد.

در بخش دوم اين مراسم حجه الاسلام عبدالجباري از دفتر نهاد مقام معظم رهبري در قالب طرح پرسش و به مشارکت گرفتن شرکت کنندگان سخنراني کرد. وي در اين سخنان به تشريح وضعيت حاکم در قبل از انقلاب که امور ديني و رعايت شان انسانها ناديده گرفته مي شد پرداخت. سپس به خواسته هاي مردم که اجراي احکام ديني بود اشاره کرد که منجر به تدوين قانون اساسي جمهوري اسلامي ايران بر همين مبنا گرديده. وي در ادامه مشروعيت و مقبوليت را دو ويژگي نظام حاکمه که همراهي آنها لازم و ملزوم يکديگر هستند را بيان و نظام جمهوري اسلامي را واجد آنها دانست و در خاتمه به تفاوتهاي حاکم در رژيم سلطنتي و ديني پرداخت و وجوه شرعي، علمي  و مقبوليت عامه را اساسي ترين جنبه هاي اين تفاوت ذکر و آنگاه در همين رابطه فقاهت و عدالت را ويژگي لازم يک حاکم بر شمرد و آن را عامل مقبوليت مردم دانست.

در قسمت پاياني اين مراسم به شرکت کنندگان در مسابقه کتابخواني با محوريت نماز جوايزي ارزنده و لوح سپاس اهداء شد.

 

اخبار مرتبط