عضویت در سایت

دانشيار دانشگاه کليولند در پژوهشکده غدد


دکتر علي امينيان دانشيار دانشگاه کليوند که از جراحان به نام اين حوزه هستند در تاريخ يازدهم مهرماه 97 مهمان پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم بودند و طي جلسات مشترک با اعضا هيئت علمي پژوهشکده شرکت کردند.

 

در ابتداي جلسه دکتر فريدون عزيزي ضمن معرفي مهمان برنامه و خوشامدگويي، ابزار خرسندي کردند که بتوانند همکاريهاي مشترک علمي با نامبرده داشته باشند و سپس به معرفي اجمالي پژوهشکده و مراکز تحقيقاتي تابعه آن پرداخت.

 

سپس دکتر امينيان ضمن معرفي خود، سرفصل وابستگي هاي علمي و پژوهشهاي انجام شده خود را مطرح کرد.

 

در ادامه دکتر هنگامه عبدي فوق تخصص غدد و عضو هيئت علمي به معرفي تاريخچه، اهداف و عملکرد مرکز تحقيقات چاقي پرداخت و سپس به معرفي زمينه هاي قابل استفاده در کارهاي پژوهشي پرداخت. توضيحاتي در خصوص مطالعه قند و ليپيد تهران و آمار و عناوين مقالات منتشر شد، بخش ديگري از سخنان ايشان بود.

 

بعد از ايشان دکتر مريم برزين محقق عالي مرکز تحقيقات چاقي طي سخناني به معرفي مطالعه درمان چاقي تهران که با همکاري بخش خصوصي در ارتباط با مبتلايان به چاقي مفرط و با استفاده از تکنيکهاي جراحي انجام پذيرفته  پرداخت و شقوق مختلف آن اعم از شموليت و اطلاعات جمع آوري شده، مراحل اجرا شامل ارزيابي ها و پيگيري ها و نحوه ثبت اطلاعات را توضيح داد و سپس مقالات منتشر شده از اين مطالعه را تشريح کرد.

 

پس از دريافت اين توضيحات، دکتر امينيان ساختار مرکز آکادميک و حوزه هاي مختلف فعاليتها و پژوهشهاي خود و نيز پروژه هاي در حال اجرا را با جزئيات بيشتري توضح داد و اشاره کرد که بسياري از پژوهشهاي انجام شده خصوصاً کارآزمايي هاي باليني در آمريکا به صورت مشترک با ساير مراکز در کشورهاي ديگر انجام پذيرفته است.

 

در ادامه پرسشهايي در خصوص برخي از تعاريف و روشهاي جراحي در جهت تعيين برخي از وجوه مطالعات و نتايج آن و زمينه سازي براي فعاليتهاي مشترک توسط حاضرات جلسه مطرح شد که منجر به تبادل نظر بين طرفين شد و طي آن برخي از موارد پژوهشهاي مشترک نيز تعيين شد.

 

پس از پايان اين نشست، دکتر امينيان در سالن پيامبر اعظم (ص) به ايراد سخنراني با موضوع درمان جراحي در ديابت پرداخت و طي آن ضمن نمايش فيلم از روشهاي جراحي به بيان آمارها و نتايج مطالعات انجام شده در اين حوزه پرداخته و توضيحات مبسوطي پيرامون اين بحث ارائه و در خاتمه به پرسشهاي حاضران پاسخ داد.

اخبار مرتبط