عضویت در سایت

سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در سال 96


طبق روال همه ساله مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي ايران در مورخ بيست و يکم بهمن ماه در محل پژوهشکه علوم غدد درون ريز و متابوليسم برگزار شد. سخنران مدعو اين برنامه دکتر محمدصادق کوشکي، يکي از کارشناسان برجسته حوزه علوم سياسي و عضو هيئت علمي وگروه مطالعات منطقه اي دانشکده حقوق و علوم سياسي دانشگاه تهران بود که به ايراد سخنراني با عنوان مسائل منطقه در آستانه 40 سالگي انقلاب اسلامي پرداخت.

اين استاد دانشگاه در ابتداي سخن خود به توصيفات مختلف از جانب ديدگاههاي گوناگون بيروني و دروني به انقلاب اسلامي خصوصاً از ميان جامعه شناسان برجسته ، کارشناسان مطرح حوزه رسانه و نيز سياستمداران شناخته شده غربي  اشاره و نتيجه گيري کرد که اين اتفاق منشائ ايجاد  تغيير و تحول دنيا شده و طبيعتاً بر اساس ماهيت تغيير، مخالفت هايي با آن انجام پذيرفته و مي پذيرد. 

وي سپس فيلمي از يکي از گروههاي تروريستي خشن  خطرناک سوريه به نام جنبش الاسلام را، که مستقيماً از سوي عربستان حمايت مي شوند، پخش کرد و شعارهاي آنان با مضمون اشاره به فتوحات صدر اسلام در ايران و نيز کفار را تشريح و خاطرنشان کرد عليرغم خشونت و جنگ افروزي که واضحا در سرودها و شعارهاي اين گروه عنوان ميشود ، اين گروه به عنوان گروه دموکراسي خواه، تحت حمايت سازمان ملل قرار دارد.

وي در ادامه در پاسخ چرايي اين رويکرد، نتيجه گيري کرد که انديشه انقلاب اسلامي به عنوان يک پديده فکري تهديد بزرگي براي تغيير نظام موجود جهاني است و به همين دليل کشورهاي قدرتمند براي توقف و نابودي آن حتي حاضر به توسل به خشونت هايي از اين دست نيز هستند. دکتر کوشکي همچنين در دنباله سخنان خود افزود اين رويکرد مقابله جويانه به حوزه هاي فکري غربي نيز نفوذ کرده به نحوي که حتي نشريات علمي مرتبط، آن را در رفتار خود و حتي در انتشارات مجامع آکادميک لحاظ مي کنند. 

اين استاد داشگاه در ادامه خاطرنشان ساخت که فارغ از جمهوري اسلامي و نقاط ضعف و قوت آن، انقلاب اسلامي به عنوان يک پديده فکري در جهان مطرح بوده و بايستي در گراميداشت سالگرد آن به اين تحول توجه داشت. و لذا با توجه به روح معنوي حاکم بر آن، عدم غفلت از آن را عامل مهمي در رفع مشکلات امروز جامعه دانست.

اخبار مرتبط