عضویت در سایت

سالگرد پيروزي انقلاب و تقدير از همکاران در پژوهشکده غدد


 

مراسم سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ بيست و يکم بهمن ماه در پژوهشکده غدد درون­ريز و متابوليسم برگزار شد.

در ابتداي اين مراسم دکتر شهرام علمداري، معاونت پشتيباني در مورد ريشه­هاي انقلاب اسلامي و شاخصه­هاي تفاوت انقلاب اسلامي با ساير انقلاب­ها به سخنراني پرداخت و طي آن با استناد به نتايج بررسي­هاي نهادهاي تحقيقاتي معتبر غربي در حوزه علوم سياسي اين تفاوت­ها را در سه وجه رهبري، مردم و نهضت نرم افزاري تشريح و اشاره کرد رهبري انقلاب و نگاهي که ايشان از ديرباز به حاکميت ديني داشتند وجه مميزه اول اين انقلاب بود که در کنار مبناي مردمي آن که حاصل تدين مردم و يک جوشش دروني، نظير شرکت در مراسم عزاداري سيد الشهداء، به پيشبرد منويات رهبري کمک کرد و همچنين پيدايش بسيج را ماحصل همين مبناي مردمي ذکر کرد و نهايتاً نهضت نرم افزاري که توسط امام (ره) بنيانگذاري شده بود را به عنوان سومين وجه تمايز اين انقلاب معرفي کرد و خاطر نشان ساخت بحث خودکفايي در عرصه هاي مختلف از همين شاخص منشا مي گيرد و همين امر است که موجبات نگراني قدرتهاي بزرگ را باعث شده زير ا بر اين اساس حرکت جمهوري اسلامي مبتني بر آينده نگاري طولاني مدت است که انشاءالله ما را به انقلاب بزرگ جهاني حضرت صاحب الزمان (عج) رهنمون مي­شود.

پس از ايشان دکتر عزيزي رياست پژوهشکده به ايراد سخنراني پرداخت ايشان در آغاز سخن خود اين روزها را که از آن به ايام اله ياد مي شود را تداعي گر خاطره امام و شهدا ذکر کرد و يادآور شد آمدن امام روحيه خوداتکايي و اراده تحول را در کشور ايجاد کرد. سپس وي معناي واقعي عيد را در نگرش به عملکرد خود ذکر کرد که مي بايست موجب جشن دروني و تحول واقعي باشد. در همين راستا به دو نوع هدف سلبي و ايجابي از انقلاب اسلامي اشاره و با استناد به تاريخ، اهداف سلبي انقلاب شامل نفي استعمار، نفي نظام طاغوت و قطع دست سلطه گران را محقق گشته معرفي کرد. در مورد اهداف ايجابي نيز در ابعاد فيزيکي و دنيوي با استناد به آمار، توفيقات کسب شده را ارزنده و موفقيت آميز قلمداد کرد و در همين زمينه به نمونه هايي نظير ميزان راه­هاي احداث شده و يا رشد تعداد پزشکان و متخصصان اشاره نمود. ايشان در دنباله سخنان خود به ابعاد معنوي اهداف ايجابي اشاره کرد و با يادآوري سخنان مقام معظم رهبري خاطر نشان ساختند در زمينه خودسازي و اصلاح سبک زندگي و تسري باورهاي ايراني اسلامي تلاش بيشتري مورد نياز است تا فرزندان ما از آسيب هاي اجتماعي در امان باشند. وي سلامت اجتماعي، رواني و معنوي را از ديگر ابعاد سلامت نام برد که شايسته توجه بيشتري هستند.

دکتر عزيزي در ادامه سخنان خود از تلاش همکاران پژوهشکده طي سال 92 که سالي توام با مشکلات اقتصادي نيز بوده است تشکر و توفيقات کسب شده طي اين مدت را شايسته تقدير عنوان نمود. سپس با ذکر ويژگي هاي دکتر علي اصغر مير سعيد قاضي که به درجه بازنشستگي نايل گشته از ايشان تقدير کرد و با يادآوري خصوصيت پزشکان که همواره تداعي گر علم توام با تعهد و ايثارگري است، ابعاد شخصيتي اساتيد پزشکي را که در کنار طبابت به حرفه معلمي  نيز اشتغال دارند را بسيار ستودني ذکر کرد.

در دنباله اين برنامه دکتر قاضي، استاد بازنشسته دانشگاه در سخناني عشق را به عنوان عاملي براي زيبا ديدن زندگي معرفي کرد و يادآور شد عشق به يادگيري و ياد دادن امري بوده که در حد توان به آن اهتمام ورزيده و همواره آرزومند مشاهده اعتلاي علمي کشور و همکاران بوده . وي با اشاره به سرعت بالاي پيشرفت علمي در جهان تلاش مضاعف را به همکاران جوانتر توصيه و کسب درجات بالاتر را براي آنان آرزو کرد.

سپس لوح يادبودي به همراه هديه به عنوان تقدير به اين استاد بازنشسته که يکي از اولين هاي فوق تخصص رشته غدد درون ريز و متابوليسم تحصيلکرده در داخل کشور بود اهدا شد.

در بخش پاياني اين برنامه از شش تن از پژوهشگران برتر پژوهشکده به نامهاي گلاله اصغري، دکتر لادن مهران، زهرا بهادران، مريم زرکش، مرجان ظريف يگانه و بيتا فام که در بين ساير محققان رتبه ارزشيابي بالاتري به دست آورده بودند نيز تقدير شد.

اخبار مرتبط