عضویت در سایت

سمپوزيوم استئوپروز


پوکي استخوان يکي از بيماري هاي شايع غيرواگير است که به عنوان يکي از مسائل مهم پيش روي سلامت انسانها در تمامي جوامع اعم از توسعه يافته و درحال توسعه خودنمايي ميکند. افزايش سن و اميد به زندگي در انسانها يکي از عواملي است که به گسترش بروز اين اختلال دامن مي زند. نگاهي گذرا به ناتوانيها و بار مالي ناشي از عوارض اين بيماري، اهميت آن را چند برابر مي­کند.

 

با توجه به اهميت اين امر و نيز شيوع قابل ملاحظه اختلالات متابوليکي استخوان در کشورمان، يکصد و سيزدهمين سمپوزيوم پژوهشکده غدد با عنوان استئوپروز در تاريخ بيست و سوم خرداد ماه برگزار شد.

 

دکتر فرهاد حسين پناه عضو هيات علمي و دبير اين برنامه به عنوان سخنران آغازين در ارتباط با درمانهاي آنتي ريسوروپتيو به سخنراني پرداخت، سپس دکتر سعيد کلباسي، فوق تخصص غدد، مطالبي در ارتباط با دمرانهاي آنابوليک ارائه داد و در پايان بخش اول جايگاه شاخص هاي بيولوژيک در تشخيص و درمان توسط دکتر شهرام علمداري، فوق تخصص غدد و معاونت پشتيباني پژوهشکده بيان شد.

 

در ابتداي بخش دوم اين گردهمايي جايگاه سنجش تراکم استخوان در پايش استئوپروز توسط دکتر مهتاب نيرومند، فوق تخصص غدد، مورد بحث قرار گرفت و در دنباله دکتر حسين دلشاد رئيس مرکز تحقيقات چاقي استئوپروز در مرادان را ارائه نمود. دکتر اکبر سلطاني، عضو هيات علمي دانشگاه علوم پزشکي تهران، به عنوان سخنران پاياني در ارتباط با رويکرد درماني مطالبي را عنوان نمود.

 

پانل پرسش و پاسخ با حضور کليه سخنرانان نيز پايان بخش اين سمپوزيوم بود.

اخبار مرتبط