عضویت در سایت

سمپوزيوم سندرم تخمدان پلي کيستيک


سندرم تخمدان پلي کيستيک مجموعه اي از اختلالات هورموني و متابوليکي است که تحت تاثير عوامل مختلف زمينه اي و محيطي در افراد ايجاد شده و مي تواند عوارض آزاردهنده اي براي مبتلايان در پي داشته باشد.

از آنجائيکه مديريت اين بيماري به شکل مشترک در حيطه کار متخصصين غدد و زنان قرار دارد، سمپوزيومي با همين عنوان در تاريخ يازدهم دي ماه در پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم برگزار شد.

در آغاز اين گردهمايي دکتر فهيمه رمضاني تهراني دبير برنامه پس از انجام پيش آزمون در مورد تشخيص اين بيماري در دوران نوجواني و سنين باروري به سخنراني پرداخت و سپس جنبه هاي متابوليک اين بيماري توسط دکتر فرهاد حسين پناه ارائه شد و پس از ايشان دکتر نويد سعادت روش هاي مختلف درماني سندرم تخمدان پلي کيستيک ( جنبه هاي غير باروري) را تشريح کرد و در پايان قسمت اول اين گردهمايي معرفي و بحث بيمار انجام شد.

در بخش دوم اين سمپوزيوم ابتدا دکتر ساغر صالحپور متخصص زنان،  درمان نازايي در سندرم تخمدان پلي کيستيک را ارائه داد و در ادامه دکتر مينو يغمايي متخصص زنان و زايمان با موضوع برخورد با سندرم تخمدان پلي کيستيک در حوالي يائسگي و يائسگي به سخنراني پرداخت و در خاتمه پانل پرسش و پاسخ و معرفي بيمار پايان بخش اين برنامه بود.

اخبار مرتبط