عضویت در سایت

سمپوزيوم پرکاري تيروييد 96


 اختلالات غده تيروييد از جمله شايعترين بيماريهاي حوزه غدد درون‌ريز ومتابوليسم به شمار مي‌رود و پژوهشکده علوم غدد درون‌ريز و متابوليسم علاوه بر تحقيقات ويژه در اين زمينه، همه ساله برنامه‌هاي علمي بازآموزي با موضوعات مرتبط با آن برگزاري مي‌کند. به همين مناسبت يکصد و چهلمين سمپوزيوم پژوهشکده در تاريخ بيست و دوم مرداد ماه تحت عنوان پرکاري تيروييد برگزار شد.

 

در آغاز اين سمپوزيوم دکتر هنگامه عبدي به بيان اپيدميولوژي و علل پرکاري تيروييد پرداخت و سپس درمان خوراکي پرکاري تيروييد توسط دکتر رامين ملبوس باف ارائه شد. دکتر بابک شفيعي متخصص پزشکي هسته‌اي سخنران بعدي برنامه بود که در خصوص تجويز يد راديواکتيو در بيماران مبتلا به پرکاري تيروييد ايراد سخنراني کرد و بعد از وي نقش TRAb در تشخيص و مراقبت بيماري تيروييد توسط دکتر مريم توحيدي متخصص آسيب شناسي باليني و تشريحي ارائه شد.

 

در بخش دوم اين گردهمايي ابتدا دکتر حسين دلشاد رئيس دفتر تحقيقات ريز مغذي‌ها، درگيري چشمي در پرکاري تيروييد را تشريح کرد و سپس دکتر عطيه آموزگار، دبير برنامه، درمان و پيگيري پرکاري تيروييد در بارداري را توضيح داد و بعد از وي دکتر فريدون عزيزي رياست پژوهشکده، ملاحظات کلي در درمان پرکاري تيروييد را به صورت جامع همراه با پرسش و پاسخ و جلب مشارکت حاضران در برنامه، بيان کرد.

 

اين برنامه با پانل پرسش و پاسخ خاتمه يافت.

اخبار مرتبط