عضویت در سایت

ششمين کـارگـاه آموزشي درمان چاقي


 

چاقي به عنوان عاملي زمينه ساز بروز طيف گسترده اي از بيماريهاي غيرواگير، يکي از مسائل مهم بهداشتي است که سلامت آحاد جوامع انساني اعم از توسعه يافته و در حال توسعه را از جنبه هاي گوناگون تهديد ميکند.

نظر به شيوع رو به تزايد اين معضل، پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم طبق روال همه ساله و اينبار براي ششمين مرتبه اقدام به برگزاري کارگاه آموزشي درمان چاقي در بزرگسالان از تاريخ چهاردهم لغايت هجدهم دي ماه نمود.

هر يک از روزهاي اين کارگاه پنج روزه که به دبيري دکتر حسين دلشاد رئيس مرکز تحقيقات پيشگيري و درمان چاقي برگزار شد به يکي از سرفصلهاي مرتبط با اين موضوع اختصاص داشت به اين ترتيب که اطلاعات پايه در زمينه چاقي به عنوان مباحث روز نخست و سندرم متابوليک، درمان دارويي و جراحي در روز دوم ارائه شد.

فعاليت جسماني و ورزش در درمان چاقي و تغذيه و رژيم درماني در افراد چاق عناوين روزهاي سوم و چهارم اين کارگاه بودند و نهايتا آموزش سبک زندگي سالم و مديريت استرس در بيماران چاق به عنوان موضوع روز آخر اختصاص يافت.

هرکدام از عناوين مزبور با شرح و تفصيلات توسط اعضائ هيات علمي دانشگاه در رشته تخصصي مربوطه براي شرکت کنندگان در کارگاه تدريس شد که بر اساس نتايج نظرسنجي انجام شده بسيار مفيد و قابل استفاده ارزيابي شدند.

اخبار مرتبط