عضویت در سایت

مجمع عمومي انجمن غدد 97


مجمع عمومي فوق العاده انجمن متخصصين غدد به دنبال دومين فراخوان خود در تاريخ هجدهم مردادماه در محل پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم تشکيل شد. در اين جلسه علاوه بر دکتر بهزاد فرحزاد به عنوان ناظر وزارت بهداشت، دکتر سيدجليل حسيني دبير کميسيون انجمن‌هاي علمي گروه پزشکي حضور داشتند. ابتدا گروه اداره کننده جلسه شامل دکتر باقر لاريجاني به عنوان رئيس، دکتر منوچهر نخجواني و دکتر عليرضا استقامتي به عنوان ناظرين انتخاب و جلسه وارد رسيدگي به رئوس دستور جلسه شد. 

 

اولين عنوان دستور جلسه در ارتباط با نحوه برگزاري الکترونيک انتخابات هيئت مديره بود که به دنبال توضيحات دکتر لاريجاني و دکتر حسيني در خصوص مزاياي آن برخي از شرکت کنندگان در ارتباط با موضوع سخنان مخالف و موافق خود را بيان و نهايتاً راي‌گيري به عمل آمد که با اکثريت آراء انجام الکترونيکي انتخابات هيئت مديره و بازرس انجمن به تصويب مجمع رسيد و به شرح زير در اساسنامه درج شد.

 

الف) ذيل بند ماده 14  در خصوص هيات مديره انجمن اصلاح اساسنامه به شرح زير با اکثريت آراء به تصويب مجمع عمومي رسيد اعضاي هيات مديره مرکب از 7 نفر عضو اصلي و 2 نفر عضو علي البدل است که هر 3 سال يکبار با انتخابات الکترونيک بر طبق ضوابط و نظارت کميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشکي انتخاب مي گردند. در صورت فراهم نبودن شرايط با موافقت کميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشکي انتخابات به صورت حضوري برگزار مي گردد.

 

ب‌) ذيل بند ج ماده 16 و 18 در خصوص بازرس انجمن اصلاح اساسنامه به شرح زير با اکثريت آراء به تصويب مجمع عمومي رسيد انجمن داراي يک نفر بازرس اصلي و يک نفر بازرس علي البدل است که هر 3 سال يکبار با انتخابات الکترونيک بر طبق ضوابط و نظارت کميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشکي انتخاب مي گردند. در صورت فراهم نبودن شرايط با موافقت کميسيون انجمن هاي علمي گروه پزشکي انتخابات به صورت حضوري برگزار مي گردد.

 

دستور دوم جلسه در خصوص تعيين اعضاي پيوسته و وابسته انجمن بود که در حال حاضر در اساسنامه به شرح زير تعريف شده‌اند:

 

1 – 8 - عضويت پيوسته:  هيات موسس انجمن و کليه افرادي که حداقل داراي درجه تخصصي يا فوق تخصصي در يکي از رشته هاي غدد درون ريز و يا رشته هاي وابسته باشند ميتوانند طبق ضوابط مذکور در اين اساسنامه به عضويت انجمن درآيند.

 

2 – 8 – عضويت وابسته: افرادي که حائز شرايط زير باشند کيتوانند به عضويت وابسته انجمن درآيند :

 

کليه کساني که داراي درجه دکتراي عمومي يا PhD در يکي از رشته هاي علوم پزشکي باشند و کليه افرادي که در رشته هاي مربوط به غدد درون ريز و متابوليسم مشغول تحصيل ميباشند.

 

با توجه به ابهام موجود در خصوص تعريف "رشته‌هاي وابسته" مندرج در تعريف اعضاي پيوسته و لزوم تعيين آن براي مشخص کردن افراد واجد حق راي در انتخابات و پس از ارائه پيشنهادات برخي حاضرات در مجمع، مصوب شد تا هيئت مديره در جلسه بعدي خود نسبت به شفاف‌سازي اين گروه و ارائه آن به مجمع آتي اقدام نمايد.

 

شايان ذکر است تفاوت اعضاي پيوسته با وابسته در دارا بودن حق راي و نيز کانديداتوري در انتخابات هيئت مديره انجمن مي‌باشد.

اخبار مرتبط