عضویت در سایت

همکاريهاي مشترک پژوهشکده و نيروهاي مسلح


جلسه مشترک بين مسئولان بهداشت و درمان نيروهاي مسلح و اعضاي شوراي پژوهشي پژوهشکده در تاريخ دهم شهريور ماه برگزار شد. در آغاز اين جلسه دکتر غلامپور فوق تخصص غدد درون ريز و متابوليسم مشخصات جمعيت در دسترس نيروهاي مسلح، طيف گسترده و ويژگيهاي آنها را توضيح و خاطر نشان کرد مطالعات مقطعي در زمينه بيماريهاي غيرواگير اين گروه قابل انجام است.

دکتر محمدي رياست مرکز تحقيقات ارتش در پاسخ به محدوديتهاي انتشار مقالات علمي  و نحوه تعاملات توضيحي در ارتباط با حفاظت اطلاعات و طبقه بندي آنها ارائه داد.

سپس دکتر خوشدل معاون آموزش و پژوهش دانشگاه علوم پزشکي ارتش جمهوري اسلامي ايران طي سخناني با اشاره به کثرت جمعيت قابل دسترسي اين حوزه در خصوص پياده سازي مدل مديريت زنجيره اي تحقيقات در مرکز تحقيقات نظامي ارائه داد.

وي طي اين سخنان ابتدا چرايي ورود به حوزه سلامت و ابعاد آنها را برشمرد و دامنه هاي پژوهش هاي مرکز را نام برد و در دنباله با اشاره به شيوع بيماريهاي غيرواگير و فراواني آنها به اهميت دستيابي به اطلاعات فراگير شناسي در بين جمعيت نيروهاي مسلح و خانواده هاي آنها اشاره کرد.

در ادامه دکتر خوشدل به تشريح مطالعه انجام شده در ارتباط با sphygmology و پيگيري فرايند آترواسکلروز در شريانها و ارائه نتايج آن و همچنين ساير مطالعات انجام شده در اين حوزه و نهايتا ذکر فراواني و بار بيماريها پرداخت.

در دنباله جلسه دکتر عزيزي ساختار کلي پژوهشکده و حوزه هاي فعاليتي آن را نام برد و زمينه هاي موجود براي همکاري دو جانبه را متذکر شد.

رئيس پژوهشکده غدد دو پرسش از بابت نيروي انساني و اعتبارات مالي پروژه هاي مشترک مطرح کرد که پاسخ مرتبط با توجه به سطوح مختلف طرح هاي متفاوت دريافت شد.

در پايان جلسه مقرر شد تا طرفين با توجه به زمينه هاي مشترک و مورد علاقه، حوزه هاي همکاري مشترک را تعيين کنند.

اخبار مرتبط