عضویت در سایت

هيات مديره انجمن سردبيران


جلسه هيات مديره انجمن سردبيران نشريات علوم پزشکي ايران در تاريخ بيست و هشتم دي ماه در محل پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم برگزار شد.

در ابتداي اين جلسه دکتر بهروز آستانه، نايب رئيس انجمن گزارشي از برپايي کنگره اخلاق نشر که اخيراً در شيراز برگزار شده ارائه داد و طي آن درخصوص طيف مخاطبين، شرکت کنندگان، برنامه هاي علمي و تعداد مقالات دريافتي توضيحاتي بيان و از وضعيت مطلوب برگزاري آن ابراز رضايت کرد.

سپس دکتر محمد حسن نيکنام به عنوان مسئول کميته بين الملل انجمن، دستور کار کميته متبوع خود را برحسب شرح وظايف محوله تشريح کرد. وي درخصوص ارتباط با مجامع بين المللي به نهادهايي نظير COPE، WANE و CSE اشاره کرد و ويژگي هاي هر يک را به اختصار توضيح داد. در ادامه دکتر آستانه نيز توضيحاتي تکميلي در مورد هر يک از اين نهادها ارائه و نهايتا مقرر گرديد تا خود دکتر آستانه پس از مکاتبه باCOPE نامه اي با محتواي شرايط و مزاياي عضويت در COPE را تهيه و در قالب دعوتنامه اي براي کليه نشريات از جانت انجمن ارسال شود تا تمام مجلات داوطلب عضويت در COPE از طريق انجمن به عضويت اين نهاد درآيند.

سپس دکتر نيک نام درخصوص دعوت از صاحب نظران بين المللي پيشنهاد داد تا درباره عنوان مورد علاقه سردبيران در سه حوزه نظر سنجي شود و سپس فرد يا نهاد مربوطه انتخاب شود.

در ادامه جلسه دکتر فروزان کريمي مسئول کميته اخلاق انجمن اسامي اعضا و نيز اهداف تدوين شده کميته متبوع خود را اعلام و بر برقراري جلسات کميته به شکل مجازي وعده داد.

پس از ايشان دکتر آستانه به عنوان مسئول کميته آموزش و پژوهش توضيح داد که از ثبت نام کنندگان در کميته در خصوص نظرات آنها در مورد مسائل آموزشي استعلام کرده که پاسخ مشخصي دريافت نکرده است. وي در ادامه پيشنهاد داد تا براي تامين هزينه هاي برگزاري کارگاه هاي آموزشي انجمن، کميسيون نشريات حق عضويت هر نشريه در انجمن را از مبلغ تخصيص يافته به آنها کسر و به حساب انجمن واريز نمايد و در همين راستا مصوب شد تا برنامه اي مدون و مفيد براي آموزش سردبيران طراحي تا به عنوان ما به ازاء اين حق عضويت در اختيار معاونت فناوري و تحقيقات ارائه و توسط انجمن اجرا شود.

اخبار مرتبط