عضویت در سایت

وبینار تازه‌های دیابت 1399


دیابت یکی از شایعترین بیماریهای حوزه اندوکرین و از جمله بیماریهای غیرواگیر فراگیر در سطح جهان است که مدیریت آن طی یک دهه اخیر تحولات چشمگیری داشته و این تحول همچنان با شتاب در حال پیشروی و تحول  است به نحوی که روزآمد نمودن دانش ارائه دهندگان خدمت در این بیماری از ضروریات مورد نیاز مهار بهتر و بهبودی بالاتر وضعیت مبتلایان به حساب می‌آید.

با همین هدف و به دنبال انتشار آخرین راهنمای بالینی انجمن دیابت آمریکا در سال 2021، پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم اقدام به برگزاری وبینار تازه‌های دیابت نمود که این برنامه با همکاری شرکت دانش بنیان پژوهش کاو آفاق و حمایت بخش خصوصی در تاریخ بیستم اسفندماه مقارن با عید سعید مبعث اجرا شد.

"پیشگیری اولیه؛ دارو درمانی در مقابل شیوه زندگی" اولین این برنامه علمی بود که توسط دکتر عطیه آموزگار و دکتر فرزاد حدائق اعضاء هیئت علمی در قالب مناظره ارائه شد.

پس از این سخنرانی دکتر سارا صداقت به تشریح "داروهای خوراکی خط اول درمان: متفورمین یا مهار کننده‌های SGLT2" پرداخت و سپس دکتر مجید ولی‌زاده عضو هیئت علمی و دبیر برنامه به سخنرانی در خصوص دیابت و کرونا پرداخت.

این وبینار که علیرغم برگزاری در روز تعطیل با استقبال گسترده‌ای همراه بود با پانل و پرسش و پاسخ با حضور تمام سخنران‌ها خاتمه یافت.

اخبار مرتبط