عضویت در سایت

وبینار چاقی و فعالیت بدنی سال 1399


پاندمی کووید 19 باعث شده تا در برگزاری گردهمایی های علمی وقفه ایجاد شود. انجمن پیشگیری و درمان چاقی ایران در راستای بخشی از رسالت خود و با همکاری پژوهشکده علوم غدد درون ریز ومتابولیسم و بخش خصوی دومین وبینار علمی خود با عنوان "چاقی و فعالیت بدنی" را در تاریخ چهارم دی ماه برگزار کرد.

در آغاز این گردهمایی مجازی دکتر امیرحسین عابدی یکتا، عضو هیئت علمی و متخصص پزشکی ورزشی و دبیر برنامه ضمن معرفی برنامه در خصوص مصرف انرژی و تطابق فیزیولوژیک در کاهش وزن به ایراد سخنرانی پرداخت. سپس دکتر زهرا علیزاده عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران فعالیت‌های ورزشی پس از جراحی‌های باریاتریک را بیان کرد و در ادامه فعالیت فیزیکی و تنظیم وزن بر اساس جدیدترین گایدلاین‌ها توسط دکتر فائزه ملک‌لو تشریح شد.

پس از این سه سخنرانی بخشی از پرسش‌های مطرح شده شرکت کنندگان، توسط سخنرانان پاسخ داده شد و در دنباله سلامت قلبی و عروقی و ریوی در چاقی توسط دکتر بهناز مهدویانی ارائه شد. فعالیت فیزیکی و اشتها در کودکان عنوان آخرین سخنرانی این وبینار بود که دکتر بهاره حسن میرزایی به توضیح آن پرداخت. در پایان سخنرانیها، مجددا پرسشهای مطرح شده حین وبینار توسط سخنرانان پاسخ داده شد.

اخبار مرتبط