عضویت در سایت

يازدهمين کنگره بين المللي غدد درون ريز و متابوليسم


يازدهمين کنگره بين المللي غدد درون ريز و متابوليسم از تاريخ دوازدهم لغايت چهاردهم آبان ماه به همت پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليم و انجمن متخصصين غدد درون ريز ايران در محل مرکز همايش هاي ابوريحان دانشگاه شهيد بهشتي برگزار شد.

در مراسم افتتاحيه اين کنگره دکتر رضا ملک زاده معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت به عنوان مقام افتتاح کننده طي سخناني به تشريح روند رو به رشد پژوهش و توليد علم در کشور و خصوصاً در رشته غدد درون ريز و متابوليسم پرداخت و در عين حال معيارها و آمارهاي ساير رشته ها و گروهها را نيز مقايسه کرد.

دکتر فريدون عزيزي رياست کنگره در سخنراني خوش آمد گويي به بيان تاريخچه رشته غدد در ايران و نيز ويژگيهاي کنگره اشاره کرد و اولين سخنراني جامع کنگره را تحت عنوان تيروييد و حاملگي ارائه داد.

به گفته دکتر حسين دلشاد، دبير علمي کنگره تعداد 370 مقاله به دبيرخانه کنگره ارسال شده بود که از بين آنها تعداد 60 مقاله واجد کسب شرايط براي ارائه به صورت شفاهي شده اند. وي افزود اين کنگره حاوي 9 سخنراني جامع، 11 سمپوزيوم، 12 نشست سخنراني جامع ارائه مقالات، 6 نشست در زمينه معرفي بيمار و 4 سخنراني بوده است.

اين کنگره داراي دو ويژگي متمايز نسبت به ادوار گذشته بود يکي جلسات مرتبط با گروه پرستاري که به موازات جلسات مربوط به متخصصان موضوعاتي مانند لزوم توجه به مراقبت و عوارض ديابت، مديريت عوارض بيماري و استفاده از فناوري‌هاي نوين در مراقبت هاي پرستاري هم چنين موضوعات ديگري در خصوص غربالگري و تشخيص بيماري هاي غدد، بدخيمي ها و جراحي غدد براي گروه پرستاران مورد بحث قرار گرفت. 

ويژگي دوم نشست مخصوص متخصصان جوان که در روز پاياني کنگره با حضور متخصصان غدد و داخلي زير 40 سال سن، توسط اساتيد رشته برگزار شد که  به نوبه خود اقدامي منحصر به فرد به حساب مي آمد.

اين کنگره داراي امتياز بازآموزي بود و سيزده سخنران خارجي از کشورهاي استراليا، نيوزلند، ايتاليا، آلمان، پاکستان، هلند، مالزي و ايسلند در آن به ارائه مطالب علمي پرداختند.

طبق روال دوره هاي پيشين دو جايزه در اين کنگره اهداء شد که عبارت بودند ازک

جوايز يازدهمين کنگره بين المللي غدد:

 

1- جايزه ابن سينا

 

اين جايزه به محققي تعلق ميگيرد که طي سه سال اخير بيشترين تحقيقات را در حوزه غدد درون ريز و متابوليسم انجام داده و قبلا اين جايزه را دريافت نکرده باشد.

طي دو دوره اخير اين جايزه به دو نفر، يک نفر فوق تخصص غدد درون ريز و متابوليسم و يک نفر از ساير رشته ها اهداء شده است.

در ادوار قبلي اين افراد موفق به دريافت جايزه شده اند:

 

• دکتر فريدون عزيزي

• دکتر باقر اردشير لاريجاني

• دکتر عليرضا استقامتي

• دکتر فرهاد حسين پناه

• دکتر فرزاد حدائق

• دکتر رويا کليشادي

 

در سال 1395 بر اساس بررسيهاي به عمل آمده اين جايزه به آقاي دکتر منوچهر نخجواني به عنوان فوق تخصص غدد و آقاي دکتر مهدي هدايتي به عنوان متخصص ساير رشته ها تعلق ميگيرد.
 

 

2- جايزه رازي:

 

اين جايزه به محقق جواني (کمتر از چهل سال سن)  تعلق ميگيرد که طي سه سال اخير بيشترين تحقيقات را در حوزه غدد درون ريز و متابوليسم انجام داده و قبلا اين جايزه را دريافت نکرده باشد.

 

طي ساليان گذشته اين افراد موفق به دريافت جايزه شده اند:

 

 

• دکتر ماساآکي ايمابا

 

• دکتر اصغر قاسمي

 

• دکتر محمدرضا بزرگمنش

 

در سال 1395 بر اساس بررسيهاي به عمل آمده اين جايزه به آقاي دکتر مصطفي قرباني تعلق ميگيرد.

جوايز مربوط توسط دکتر رضا ملک زاده، معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت در مراسم افتتاحيه به افراد برگزيده اهداء شد.

اخبار مرتبط