عضویت در سایت

چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در پژوهشکده غدد


مراسم بزرگداشت چهل و یکمین سالگرد پیروزی انقلاب در تاریخ بیست ویکم بهمن ماه در محل تالار پیامبر اعظم (ص) پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم برگزار شد.

در آغاز این چلسه دکتر فریدون عزیزی، ریاست پژوهشکده به ایراد سخنرانی پرداخت. وی در سخنان خود ضمن گرامیداشت سالگرد انقلاب، این واقعه را برجسته ترین، فراگیرترین و موثرترین رخداد تاریخ پس از ظهور اسلام برای ایرانیان و جهان اسلام دانست. دکتر عزیزی همچنین خاطرنشان ساخت که معرفت الهی از دیدگاه امام خمینی (ره) از طریق تزکیه، زهد و ذکر مدام حاصل میشود که نتیجه آن عشق به خالق هستی و جلوه گاه قویترین ارتباط بین خالق و مخلوق است و عبادت خداوند از دیدگاه ایشان در این قالب خلاصه میشود.

ریاست پژوهشکده در ادامه به دروان پیش از انقلاب اشاره کرد که کلیه زیرساختهای کشور توسط بیگانگان اداره میشد که به برکت پیروزی انقلاب مشارکت مردم به اوج رسیده و کفه عدالت در توزیع امکانات کشور سنگین تر شده. این استاد دانشگاه سپس با بیان سرفصلهای بیانیه گام دوم انقلاب که در آغاز دهه پنجم انقلاب از سوی مقام معظم رهبری صادر شده، توصیه های این بیانیه در خصوص ارتقائ علم و دانش و نیز اخلاق را بیشتر متوجه دانشگاهیان دانست و پس از آن  رشد ایران در زمینه تولید علم را یادآور و بر ضرورت به کارگیری این علوم در گام دوم و حرکت به سوی مرجعیت علمی تاکید کرد.

قرائت فرازهایی از بیانات مقام معظم رهبری در تکریم نخبگان و نیز برجستگی اهمیت اخلاق و معنویات در سخنان معظم له و توصیه هایی به جوانان در قالب بیانیه گام دوم انقلاب، بخش بعدی سخنرانی دکتر عزیزی را تشکیل میداد.

این چهره ماندگار علوم پزشکی کشور در خاتمه با ذکر قسمتهایی از وصیتنامه امام راحل (ره) در خصوص تناسب میان رنجها و زحمات و آنچه از آنها حاصل میشود، به تقویت و پرورش امید در رفتار و اذهان آحاد مردم و در عین حال پرهیز از ناامیدی تاکید کرد.

پس از دکتر عزیزی، حجه الاسلام ابطحی، عضو نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و امام جماعت پژوهشکده به ایراد سخنرانی پرداخت. وی ضمن تبریک ایام به اربعین شهادت سردار شهید قاسم سلیمانی اشاره و برخی از خصوصیات آن شهید بزرگوار را یادآور شد. حجه الاسلام ابطحی سپس با اشاره به سنت امتحان الهی،شقوق و جلوه های آن را با استناد به آیه شریفه " لا یکلف ا... نفسا الا وسعها" بر مبنای ظرفیت انسانها و جوامع دانست و هدف آنها را شکوفایی استعدادهای انسانها قلمداد کرد. و در ادامه توصیه های امام خمینی (ره) مبنی بر خودباوری و تلاش در راه خودکفایی را خاطرنشان ساخته و نیات سوء مستکبرین و آمریکا را در راستای ایجاد مانع در حرکت به سمت آرمانهای انقلاب را یادآور شد.

امام جماعت پژوهشکده در بخش پایانی سخنان خود ابراز امیدواری کرد که مسوولان نظام در برابر جهانخواران ضعفو سستی از خود نشان ندهند و در مقطع حساس کنونی و با شرایط موجود در جامعه حضور در انتخابات پیش روی مجلس شورای اسلامی را امری موکد و ضروری عنوان کرد. وی در خاتمه آرزو کرد که انقلاب اسلامی به انقلاب منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) بپیوندد.

 

 

اخبار مرتبط