عضویت در سایت

کارگاه کنترل و مراقبت از ديابت


ديابت به عنوان يکي از بيماري هاي غيرواگير در قرن حاضر، ساليانه قربانيان زيادي را به کام خود فرو برده و هزينه هاي گزافي را بر اقتصاد سلامت تحميل مي کند. شيوع روزافزون اين بيماري از يکسو و درگير شدن ارگانهاي مختلف بدن در سير آن از سوي ديگر لزوم تربيت نيروي کارآمد براي ارزيابي و کنترل همه جانبه آن را ضروري مي­سازد. بديهي است تعداد محدودي متخصصان غدد تکافوي نياز مبتلايان در کشور را نداده و ضرورت دارد تا گروهي از پزشکان به شکلي اختصاصي و جامع براي خدمت رساني به اين بيماران آموزش داده شود.

در همين راستا و به دنبال برنامه هاي چند ساله اخير، پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم اقدام به برگزاري کارگاه کنترل و مراقبت از ديابت از تاريخ بيست و يکم لغايت بيست و پنجم دي ماه نمود. 

از ويژگيهاي اين دوره نسبت به دوره هاي پيشين اين بود که دکتر فرزاد حدائق، دبير علمي اين برنامه و رئيس مرکز تحقيقات بيماري هاي متابوليک، اين دوره آموزشي پنج روزه را در هفت مدل شامل اصول ديابت، سبک زندگي، ارزيابي باليني، درمان، عوارض کوتاه مدت و اورژانس ها، عوارض درازمدت و نهايتاً ديابت در شرايط خاص تقسيم بندي کرده بود که در هر مدل زير شاخه هاي آن توسط اساتيد و اعضاء هيات علمي رشته هاي مختلف مرتبط به آن به شکل سخنراني و کارگاهي ارائه شد.

اخبار مرتبط