عضویت در سایت

کنگره بین المللی تیروئید 2020


شانزدهمین کنگره بین المللی تیروئید بصورت مجازی برای دانشمندان و محققان سراسر جهان برگزار شد.

حسب تقویم قرار بود تا این کنگره در سپتامبر 2020 در کشور چین برگزار شود ولی به خاطر پاندمی کووید19 این برنامه به شکل غیرحضوری و مجازی از همان کشور به چندماه تاخیر برگزار گردید.

کنگره بین المللی تیروئید معتبرترین گردهمایی علمی در خصوص تیروئید در سطح جهانی است که با همکاری انجمن تیروئید آمریکا، انجمن تیروئید اروپا، انجمن تیروئید آسیا و اقیانوسیه، انجمن تیروئید آمریکای لاتین و سایر نهادهای بزرگ علمی برگزار میشود و همواره برترین دانشمندان این حوزه در جنبه های عملکردی و اختلالات این غده درون ریز، در آن به ایراد سخنرانی و ارائه آخرین دستاوردهای علمی میپردازند.

پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در اقدامی ابتکاری تصاویر و محتویات منتخب این برنامه را در سالن پیامبر اعظم (ص) برای علاقمندان به نمایش گذاشت که فرصتی فراهم آورد تا علاوه بر دستیاران فوق تخصصی غدد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، اساتید و دستیاران فوق تخصصی دانشگاههای علوم پزشکی تهران و ایران نیز با حضور مستقیم امکان بهره مندی از این کنگره را داشته باشند.

طبق روال ادوار گذشته، دکتر فریدون عزیزی، ریاست پژوهشکده، به عنوان یکی از سخنرانان اصلی این کنگره در جمع دانشمندان برتر بین المللی در نخستین روز برنامه به ایراد سخنرانی با موضوع "تیروئید اتوایمون" پرداخت که طی آن تازه ترین یافته ها و دستاوردهای علمی تشریح شد.

دکتر سیما نظرپور، متخصص بهداشت باروری و محقق پژوهشکده غدد هم دیگر سخنران ایرانی این کنگره بود که در مبحث پیامدهای تولید مثلی کم کاری تحت بالینی تیروئید با موضوع تاثیرات بر روی فرزندان به ایراد سخنرانی پرداخت.

نحوه برگزاری این برنامه پنج روزه به نحوی بود که سخنرانان از قبل ، سخنرانی خود را ضبط و برای دبیرخانه کنگره ارسال کرده بودند تا بصورت متمرکز و بدون وابستگی به اینترنت محل سخنران و نگرانی از کیفیت آن، کل سخنرانی بدون وقفه و قطعی برای شرکت کنندگان پخش میشد.

انجام این برنامه در پژوهشکده غدد اقدامی ابتکاری بود که علاقه مندان را قادر میساخت تا در شهر خود و بدون صرف هزینه های زمانی و اقتصادی سفر از تازه های علمی استفاده کنند و این رویه میتواند الگویی برای سایر مراکز تحقیقاتی و دانشگاهی نیز باشد.

اخبار مرتبط