عضویت در سایت

گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب سال 95


 مراسم گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي در تاريخ بيستم بهمن ماه در تالار پيامبر اعظم (ص) پژوهشکده علوم غدد و متابوليسم برگزار شد. 

در آغاز اين مراسم دکتر محمد هاشمي، مسئول روابط عمومي پژوهشکده با اشاره به دسترسي و گسترش فضاي رسانه‌اي و تلاش وسيعي که توسط برخي عوامل جهت دار طي ساليان اخير در راستاي تطهير حکومت پيشين انجام مي‌شود به ترسيم فضاي ايران پيش از انقلاب پرداخت. وي با بيان جلوه‌هايي از مشکلات اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي به پيشينه دراز مدت استبداد در کشور اشاره کرد و با يادآوري استبداد فراگير دوران پهلوي، آن را به عنوان يکي از مهمترين عوامل پيدايش انقلاب عنوان کرد. وي سپس با تشريح خواستگاه اجتماعي گروه‌هاي واجد تشکيلات مبارزاتي در پيش از انقلاب و ناکارآمدي آنها، وجود يک رهبر ديني و عوامل اعتقادي و مذهبي مردم را به عنوان اصلي‌ترين عامل در برانگيختگي و جنبش توده‌ها به ويژه طبقات محروم مطرح و آن را مسبب اصلي پيروزي و تداوم انقلاب برشمرد.

پس از وي دکتر فريدون عزيزي رياست پژوهشکده به ايراد سخنراني پرداخت. ايشان در آغاز با يادآوري فضاي نامطلوب فرهنگي دوران قبل از انقلاب به دو هدف اصلي رهنمودهاي امام (ره) به عنوان پيشواي بي‌نظير نهضت، يعني رهايي از بار سلطه و پياده‌سازي ارزشهاي اسلامي، اشاره کرد و خاطر نشان ساخت معمار انقلاب همواره بر مبناي تکليف خود عمل مي‌کرده و نه مطامع دنيوي. ايشان با ذکر ابياتي از مولانا بر لزوم مقابله با نفس اماره و جهاد اکبر تاکيد کرد و آن را وظيفه اصلي امروز ما، پس از کسب اهداف سلبي انقلاب، دانست. 

وي در بخش ديگري از سخنان خود با يادآوري تاريخ علم که پس از رنسانس و در طول بيش از سه قرن بر طبل جدايي علم از دين کوبيده، وقوع انقلاب اسلامي را به عنوان ايجاد تحولي در اين تاريخ و توجه به وجوه معنوي و روحاني سلامت بشر در کنار ابعاد جسماني ذکر کرد.

دکتر عزيزي در بخش پاياني سخنان خود فرازهايي از وصيتنامه امام راحل را قرائت و باز بر توجه به ابعاد فرهنگي اهداف انقلاب و تلاش در جهت پياده سازي آن اشاره کرد.

گراميداشت سالگرد پيروزي انقلاب

اخبار مرتبط