عضویت در سایت

گردهمايي و انتخابات انجمن سر دبيران


ششمين گرهمايي علمي انجمن سر دبيران نشريات علوم پزشکي ايران در تاريخ پنجم دي ماه در محل پژوهشکده غدد برگزار شد .

 

دکتر رضا ملک زاده معاونت فناوري و تحقيقات وزارت بهداشت به عنوان مقام افتتاح کننده گردهمايي در سخنان خود بر موضوع نشرعلم و اهميت آن تاکيد و برگزاري کارگاههايي در راستاي افزايش توانمندي سر دبيران را به عنوان مساله اي حائز اهميت اشاره و ضمن آرزوي توفيق براي انجمن ، نسبت به همکاري نزديک معاونت فناوري با آن قول مساعد داد.

 

دکتر فريدون عزيزي رياست انجمن به عنوان اولين سخنران اين گردهمايي ابتدا مروري بر روند توليد علم و انتشار مقالات طي سالهاي گذشته در ايران نمود ، سپس جايگاه کشور در مقايسه با ساير کشورهاي منطقه را تحليل کرد و در ادامه وضعيت علوم پزشکي در مقايسه با ساير علوم را در کشور تشريح نمود . ايشان در دنباله سخنان خود به موضوع سلامت معنوي اشاره کرد و با يادآوري بيانيه سازمان بهداشت جهاني در سال 1979 آن را يکي از ارکان سلامت بر شمرد که کمتر مورد توجه قرار گرفته و پس از ارائه توضيحاتي در اين مورد سر دبيران نشريات را به توجه بيشتري به اين مقوله توصيه نمود .

 

وضعيت نشريات عاوم پزشکي ، افق ها و دورنماها عنوان سخنراني بعدي بود که توسط دکتر علي اکبري ساري رئيس کميسيون نشريات وزارت بهداشت ايراد شد . دکتر بهروز آستانه دبير علمي اين برنامه آخرين نسخه 2013 شرايط نويسندگان Authership Criteria  را ارائه کرد ، سپس دکتر فروزان کريمي به معرفي نرم افزارهاي کشف سرقت ادبي پرداخت و دکتر رويا کليشادي به عنوان آخرين سخنران علمي در ارتباط با چاپ تکراري مقالات سخنراني کرد .

 

پس از پايان نشست علمي، جلسه مجمع عمومي انجمن آغاز به کار کرد . در آغاز اين جلسه گزارش هيات مديره توسط دکتر محمد هاشمي قرائت شد و مورد تائيد اعضا هيات مديره و شرکت کنندگان قرار گرفت ، سپس تعدادي از شرکت کنندگان پرسش هايي را مطرح کردند که اعضا هيات مديره به آن پاسخ دادند. در ادامه مساله پرداخت حق عضويت سالانه به راي گذاشته شد که با اکثريت آراء به تصويب رسيد. پس از اين مرحله ، انتخابات هيات مديره آغاز شد . دکتر محمد حسين عزيزي ، دکتر رويا کليشادي ، دکتر محمد رضا محمدي و دکتر محمد هاشمي به عنوان رئيس ، ناظران و منشي جلسه انتخاب و برگه هاي آراء بين شرکت کنندگان توزيع شد .

 

در پايان شمارش آراء از بين 88 تعرفه راي دکتر فريدون عزيزي با اکثريت قاطع 69 راي و پس از ايشان به ترتيب دکتر بهروز آستانه با 53 راي ، دکتر سيد مويد علويان با 50 راي ، دکتر محمد عبدالهي با 42 راي و دکتر علي زارعي محمود آبادي با 24 راي به عنوان اعضا اصلي هيات مديره انتخاب شدند . همچنين دکتر محمد حسن نيکنام نيز به عنوان بازرس اصلي هيات مديره برگزيده شد.

 

شايان ذکر است دکتر محمد حسن کريمي نژاد و دکتر مهدي صابري فيروزي نيز به عنوان اعضا علي البدل هيات مديره و دکتر فرناد ايماني نيز به عنوان بازرس علي البدل انتخاب شدند .

اخبار مرتبط