عضویت در سایت

گردهمایی اساتید، محققان و کارکنان پژوهشکده 1399


گردهمایی کارکنان پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم در تاریخ سوم تیرماه 99 در تالار پیامبر اعظم (ص) برگزار شد.

به دنبال شیوع همه گیری ویروس کرونا و رعایت اصل فاصله گذاری اجتماعی، این اولین نشست پژوهشکده بعد از بهمن ماه سال 98 به حساب می آمد.

در ابتدای این جلسه دکتر محمدهاشمی، مسوول روابط عمومی پژوهشکده مراتب تسلیت پرسنل را بابت درگذشت پدر دکتر عطیه آموزگار، رییس مرکز تحقیقات غدد درون ریز و متابولیسم را اعلام و پس از وی دکتر فریدون عزیزی ریاست پژوهشکده به ایراد سخنرانی پرداخت.

دکتر عزیزی در آغاز، پس از تسلیت به دکتر آموزگار، با اشاره به کلام معصوم بر لزوم شکرگزاری خواص و اهل دانش به سبب اعطای نعمت توان گره گشایی از کار جامعه تاکید کرد و توسعه تعداد دانش آموختگان مقاطع تکمیلی را حاصل سیاستهای اجرایی جمهوری اسلامی و خود این سیاستها را ماحصل روح اعتماد به نفس برخاسته از کلام امام خمینی (ره) دانست که نتیجه به ارتقائ رتبه علمی کشور در جهان انجامیده است و کماکان با تاکیدات مقام معظم رهبری بر پیشرفت علمی بر اساس نوآوری بعنوان رکن اصلی سیاستگذاری ادامه دارد. در همین رابطه وی با استناد به آمار رشد سهم ایران از تولید علم طی ده سال گذشته را خاطرنشان ساخت. دکتر عزیزی با بیان تعریف سطوح مختلف دانشگاهها ابراز امیدواری کرد که دانشگاههای کشور به سمت تبدیل شدن به دانشگاههای سطح چهارم حرکت کنند و یکی از الزامات تحقق این امر را در پرداختن به نوآوری در شرکتهای دانش بنیان دانست.

ریاست پژوهشکده در ادامه با تقسیم بندی پرسنل به سه رده اساتید، محققان و کارکنان پشتیبانی به شرح اهم وظایف هر گروه پرداخت. ایشان در خصوص اساتید، عزم قاطع در ارتقائ علم و معنویت ، تعهد، مثبت اندیشی و امید به آینده را از ویژگیهای انفکاک ناپذیر ذکر کرد که میبایست در کنار شاگرد پروری به آن توجه کنند. در مورد گروه محققان و نخبگان نیز تلفیق معنویت و ایمان با توسعه علمی را الزامی دانست و تکمیل شکرگزاری نعمت استعداد خدادادی را در لحاظ کردن هردوی این جنبه ها مسلم دانست. همچنین در ادامه در ارتباط با وظایف کارکنان پشتیبانی، توجه به منابع انسانی را به مثابه  یک ثروت عظیم ملی، قلمداد و رسیدگی به ایشان و فراهم نمودن زمینه فعالیت نخبگان را از اهم وظایف گروه پشتیبانی دانست.

این استاد دانشگاه در بخش پایانی صحبتهای خود با اشاره به جهش تولید بعنوان هدف تعیین شده در سال جاری، در کنار شرایط محدود کننده تحریمها و شیوع بیماری کووید 19 ، به ضرورت تغییرات اخیر ساختاری در پژوهشکده پرداخت و ضمن آن توضیح داد که طبق اساسنامه پژوهشکده تنها یک معاونت تحت عنوان معاونت پژوهشی در جدول سازمانی پیش بینی شده  که از دکتر علمداری بابت پذیرش این سمت، در عین انجام مسوولیتهای پشتیبانی، تشکر و از فعالیتهای پیشین دکتر آزیتا زاده وکیلی ، معاونت پیشین پژوهشی قدردانی کرد.

پس از ایشان، دکتر شهرام علمداری معاونت پژوهشی به ایراد سخنرانی پرداخت. وی با اشاره به سوابق مدیریتی خود در سطوح بالای کشوری، ضروریات تغییر در ساختار اداری و تطبیق آن با اساسنامه را تشریح و اقدامات انجام شده در این خصوص را بیان کرد.

این عضو هیات علمی با یادآوری اینکه امسال آخرین سال از برنامه ششم توسعه است، همسویی تمامی فعالیتهای پژوهشکده را جهت تحقق اهداف آن را الزامی دانست و سرفصلهای اقدامات پیش رو را ارائه داد. ایشان در ادامه ابراز امیدواری کرد که از مهرماه سالجاری اقداماتی در راستای تعیین اعتبار اختصاصی برای هریک از مراکز تحقیقاتی بصورت جداگانه از طرف سطوح بالادستی انجام پذیرد.

در دنباله این جلسه از دکتر آزیتا زاده وکیلی و دکتر آرش قنبریان، به ترتیب معاون و مدیر پژوهشی قبلی تودیع و تشکر شد و لوح تقدیر به ایشان اهداء گردید. سپس طبق روال همه ساله از خانمها دکتر سیما نظرپور، دکتر راضیه بیدهندی، دکتر زهرا بهادران و دکتر گلاله اصغری بعنوان محققان برتر در سال 98 بر اساس ارزیابی مدیریت پژوهشی تقدیر به عمل آمد

اخبار مرتبط