عضویت در سایت

گزارش کنگره های بین المللی


در راستای استفاده بیشتر اساتید و محققان از کنگره‌های معتبر بین المللی، در پژوهشکده علوم غدد درون ریز و متابولیسم قرار بر این گذاشته شد تا افرادی که با ارسال مقاله در این گردهمایی‌ها شرکت می‌کنند، گزارشی از حضور و جزئیات برنامه مذکور را در نشست‌های ادواری برای سایرین ارائه دهند.

در همین رابطه اولین جلسه در تاریخ 25 تیرماه در سالن پیامبر اعظم (ص) برگزار شد. در آغاز این جلسه دکتر اصغر قاسمی متخصص فیزیولوژی و رئیس مرکز تحقیقات فیزیولوژی غدد درون ریز گزارش خود را ارائه داد.

وی که ماه گذشته در بیست و یکمین کنگره آنتی اکسیدانها در پاریس شرکت کرده بود ضمن بیان محورهای اصلی کنگره، عناوین سخنرانی‌های کلیدی و مختصری از محتویات هر یک را توضیح داد. وی که به تازگی به درجه استادی ارتقاء یافته، سپس به مقاله ارائه شده خود که بخشی از پایان نامه یکی از دانشجویان است را معرفی و در ادامه به نکات منتج از آن برای کارهای بعدی در مرکز تحقیقات متبوع خود اشاره کرد.

این استاد دانشگاه در دنباله سخنان خود، سرفصل مباحث جدید مطرح شده در این کنگره را مطرح و سپس طی یک تجزیه و تحلیل نکات مثبت و منفی در نحوه اجرا و ویژگی‌های این گردهمایی را ارائه داد و در خاتمه پیشنهاداتی برای بهبود فرایندهای مشابه در پژوهشکده بیان کرد.

پس از ایشان، دکتر گلاله اصغری متخصص تغذیه و پژوهشگر مرکز تحقیقات تغذیه در بیماریهای غدد درون ریز، به ارائه گزارش پرداخت. وی که به همراه عماد یوزباشیان با ارائه مقاله در کنگره بین المللی غدد درون ریز و متابولیسم در ماه مه در لیون فرانسه شرکت کرده بود ضمن اشاره به اینکه این کنگره در دو بخش بالینی و علوم پایه برگزار گردیده، جزئیات برنامه را بیان و برخی از برنامه‌های ارائه شده در حوزه تغذیه طی روز نخست کنگره را به اختصار تشریح کرد.

به دنبال ایشان، عماد یوزباشیان دیگر پژوهشگر مرکز تحقیقات تغذیه غدد درون ریز که مقاله وی در این کنگره بین المللی پذیرفته شده بود به توضیح برنامه‌های روزهای بعد کنگره پرداخت. وی در این گزارش به سخنرانی جامع دکتر فریدون عزیزی و اقبال گسترده شرکت کنندگان به آن با عنوان تیرویید و حاملگی اشاره و سپس توضیحات بیشتری در خصوص مطالعه‌ای تحت عنوان Food4me که در این کنگره ارائه گردیده بود و نتیجه‌گیری‌های حاصل از آن پرداخت. این دانشجوی دکترای پژوهشی در ادامه سایر عناوین جذاب را معرفی و طی آن نکات برجسته یک سخنرانی در خصوص راهکارهای افزایش نمایه شدن یک مقاله و نیز دلایل مردودی سریع مقالات را توضیح بیشتری داد.

وی در خاتمه سخنان خود به نکات جالب اجرایی کنگره از جمله بسته‌های اهدایی به شرکت کنندگان و نحوه و کیفیت پذیرایی آن مطالبی را مطرح کرد.

اخبار مرتبط