عضویت در سایت

امکانات و خدمات جديد کتابخانه


کتابخانه پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم مجموعه اي تخصصي است که در فضايي به مساحت 188 متر به شکل قفسه باز و با رده بندي NLM در دسترس کاربران آن که عمدتاً شامل اساتيد، محققان مراکز تحقيقاتي، دستياران فوق تخصصي غدد، دانشجويان دوره دکتراي تخصصي PhD کارشناسان پژوهشي و برخي گروه هاي تخصصي علوم پزشکي خارج از پژوهشکده قرار دارد.مهدي مجرد مسئول اين کتابخانه وجود 2650 عنوان کتاب لاتين و 796 عنوان کتاب فارسي را از امکانات موجود کتابخانه ذکر کرده و اضافه مي نمايد دسترسي به مجله هاي لاتين از طريق دو سايت INLM و PMDR دسترسي به مقالات انگليسي مراکز تحقيقاتي پژوهشکده و نيز اسلايد هاي آموزشي امکان پذير است. وي همچنين اظهار مي دارد قريب به 90 عنوان مجله در فهرست قابل بهره برداري اين کتابخانه موجود مي باشد.

مجرد در مورد خدمات جاري کتابخانه مواردي نظير جستجوي مقالات از طريق پايگاههاي فارسي و لاتين، تهيه مقالات انگليسي و فارسي مورد نياز اساتيد، محققان، دانشجويان PhD و دستياران فوق تخصصي، تامين اطلاعات تخصصي از طريق انواع منابع اطلاعاتي چاپي موجود در کتابخانه و به علاوه ارتباط با ساير کتابخانه هاي علوم پزشکي کشور جهت تامين منابع اطلاعاتي مورد نياز را برشمرد.

وي در خصوص تشريح امکانات جديدي اخيرا به فهرست امکانات و خدمات آن افزوده شده، به تجهيز کامل فضاي کارگاه کتابخانه با 14 دستگاه کامپيوتر متصل به اينترنت که امکان برگزاري کارگاه هاي مختلف نيازمند به چنين امکانات را اشاره کرد و افزود دسترسي به مجلات 2014 هسته غدد و ساير تخصص هاي مورد نياز و نيز برخي ديگر از کتب مورد احتياج اساتيد نيز اخيراً فراهم گرديده .

 اين مسئول کتابخانه از برگزاري قريب الوقوع کارگاه هاي علم­سنجي با محوريت ISI، SCOPUS و Google citation همراه با تمرين عملي و بيان اصطلاحات علم سنجي خبر داد و اضافه کرد علاقه مندان مي­توانند از طريق شماره تلفن 22432496 نسبت به ثبت­نام خود اقدام کنند. وي خاطر نشان ساخت انجمن هاي علمي که مايل به استفاده اعضاي خود به صورت گروهي از کارگاه هستند مي توانند درخواست خود را به صورت کتبي به اين واحد ارسال نمايند.

اخبار مرتبط