عضویت در سایت

بازديد روزنامه نگار خارجي از پژوهشکده


تحريمهاي اعمال شده بر ملت ايران موجب برانگيخته شدن حساسيت مجامع علمي هم گرديده و آنها را در خصوص تاثير اين اقدام استکباري در روند پژوهش در کشور ما کنجکاو و نگران نموده است.

دکتر ريچارد استون، روزنامه نگار مجله علمي Science، پيرو هماهنگي به عمل آمده از سوي وزارت بهداشت به همراه دکتر عليزاده ( نماينده معاونت تحقيقات و فناوري وزارت بهداشت) بازديدي از پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم انجام دادند.

وي که خود تحصيل کرده در رشته بيوفيزيک است به دعوت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکي  به تهران سفر کرده و  هدف خود از سفرش را بررسي اثرات تحريم هاي اقتصادي و سياسي بر روي روند تحقيقات در دانشگاه هاي تهران ذکر ميکند.

در اين بازديدکه در تاريخ بيست و نهم آبان ماه انجام پذيرفت، پس از معارفه و خير مقدم مجموعه آزمايشگاهها و نيز آزمايشگاه حيوانات مورد بازديد قرار گرفت که طي آن توضيحاتي در خصوص تحقيقات پايه ژنتيکي پژوهشکده توسط دکتر زاده وکيلي، معاونت پژوهشي و دکتر اصغر قاسمي، رياست مرکز تحقيقات فيزيولوژي غدد ارائه شد. 

در ادامه و با حضور اعضاي هيات علمي و محققين و مسئوولين پژوهشکده نشستي در سالن کنفرانس پرفسور زاهدي برگزار شد. در اين نشست ابتدا معرفي مختصري از پژوهشکده توسط دکتر زاده وکيلي ارائه و سپس دکتر داود خليلي، مسئول دپارتمان آمار مطالعه قند و ليپيد تهران را معرفي و در ادامه دکتر حسين دلشاد، مسئول دفتر تحقيقات ريزمغذيها، تحقيقات انجام شده در رابطه با يد و IDD پژوهشکده و نتايج آن را تشريح کردند.

در پايان اين جلسه بحث و تبادل نظري در خصوص اثرات تحريم هاي سياسي و اقتصادي بر روند پژوهشي در پژوهشکده صورت پذيرفت و در جمع بندي نهايي، دکتر استون ضمن مفيد ارزيابي کردن حضور خود در جو علمي پژوهشکده و تحسين اقدامات و تلاشهاي انجام شده، تمايل خود و نشريه متبوع خود را از تداوم ارتباط با محققين و پژوهشگران اين نهاد از طريق مکاتبات رايانه اي ابراز کرد.

اخبار مرتبط