عضویت در سایت

رونمايي از مکمل يدوفوليک در 9 خرداد ماه سال 95


 دکتر ديناروند معاون غذا و داروي وزير بهداشت در مراسم رونمايي از قرص يدوفوليک در دانشگاه علوم پزشکي شهيدبهشتي خاطرنشان کرد: جهت گيريهاي وزارت بهداشت دقيقا منطبق با سياستهاي کلان اقتصاد مقاومتي است.

دکتر ديناروند معاون غذا و داروي وزارت بهداشت با اشاره به مشکلات موجود در حوزه دارو و شرکت هاي دانش بنيان در سالهاي گذشته، پيشرفتهاي صورت گرفته در کشور و رسيدن به جايگاه فعلي در زمينه هاي دارويي را مديون ديدگاه مقام معظم رهبري درخصوص بنيان سازي گفتمان هاي علمي عنوان کرد.

وي با بيان اين مطلب که اقتصاد مقاومتي بمعناي اقتصاد رياضتي نيست بلکه به مفهوم اقتصاد درون زا اما برون نگر مي باشد اظهار داشت: بدون ترديد نهضت اقتصاد دانش بنيان، توسعه آن در کشور و فراهم شدن زيرساختهاي مناسب براي فعاليت دانشمندان با ديدگاه متعالي مقام معظم رهبري در کشور بنيانگذاري شد.

دکتر ديناروند افزود: هرجا محققي را مي بينيم که وارد اين عرصه شده است ترجمان همين گفتمان است که هر روز شاهد اين دستاورد مي باشيم.

وي با توجه به اين که با استفاده از مقالات ارايه شده گايدلاينها تعريف مي شوند، به دستاوردهاي دارويي مراکز تحقيقاتي دانشگاههاي مختلف کشور از جمله داروي يدوفوليک، ضد هپاتيت و پاي ديابتي اشاره کرد و يادآور شد: گرچه زمان زيادي طول کشيده تا به اين مرحله برسيم اما اين نتايج کاربردي نشان مي دهد که ما مسير درستي را طي مي کنيم .دکتر ديناروند اظهار اميدواري کرد که حمايت لازم در اين زمينه صورت پذيرد و سهم تحقيقات و حرکتهاي توسعه اي در بودجه ما بيشتر شود؛ زيرا قوانين و فرهنگ سازي به نفع ماست و حرکت ريشه اي و تحقيقاتي ما دانش بنيان مي باشد و از اين منظر داروي يدوفوليک ارزشمند است.

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در ادامه گفت: امروز در اين مسير گامهايي برمي داريم که قبلا نمي توانستيم و در حال حاضر سريعتر مي توانيم يافته هاي علمي را به محصولات و فرآورده هاي دارويي تبديل کنيم زيرا زيرساختهاي لازم و مسير براي اين حرکت توسعه اي وجود دارد.

دکتر ديناروند در ادامه دکتر عزيزي را بنيانگذار يددار کردن نمک در ايران برشمرد و با اشاره به تلاشهاي بسيار موثر وي در راستاي توليد يدوفوليک و بيماريهاي غيرواگير، از زحمات اين استاد گرانقدر قدرداني کرد و وي را عالم با عمل عنوان کرد که کشور به اين قبيل افراد نياز بسيار دارد.

وي فراورده يدوفوليک را محصولي تاثيرگذار در جامعه برشمرد که صدها و هزاران کودک از آن بهره مند مي شود و خاطرنشان کرد:در چهار سال قبل کمتر از 15 درصد از مکمل هاي غذايي ما توليد داخل بودند در حالي که امروز به 45 درصد رسيده است. در حوزه سلامت  وابستگي هاي ما به مصارف ارزي کاهش يافته و در زمينه مکمل هاي غذايي و واردات آنها کمتر شده است. به نحوي که امروزه 1300 پروانه ساخت مکمل غذايي در کشور وجود دارد.

معاون غذا و داروي وزارت بهداشت در خاتمه سخنان خود ضمن تقدير از زحمات رياست دانشگاه، دکتر عزيري و مجموعه دانشگاه اظهار داشت: جهت گيريهاي وزارت بهداشت دقيقا منطبق با سياستهاي کلان اقتصاد مقاومتي است که از سال 93 شروع شده و به خوبي پيش مي رود.
 

اخبار مرتبط