عضویت در سایت

رياست جديد گروه آمار و اپيدميولوژي


اخيرا دکتر داود خليلي، مدير پژوهشي پژوهشکده،  طي حکمي از جانب دکتر عزيزي، بعنوان مسوول جديد گروه آمار و اپيدميولوژي منصوب شد. در همين ارتباط با ايشان به گفتگويي نشستيم تا با وي و گروه آمار و فعاليتهاي آن بيشتر آشنا شويم.

دکتر خليلي در ابتدا خود را پزشک متخصص اپيدميولوزي ، عضو هيئت علمي پژوهشي پژوهشکده علوم غدد درون ريز و متابوليسم معرفي کرد که فعاليت خود را در پژوهشکده از سال 1386 به عنوان محقق و از سال 1392 به عنوام هيئت علمي و مدير پژوهشي شروع نموده است . وي آغاز فعاليت هاي پژوهشي خود را از زمان دانشجويي ذکر کرد که در آن زمان به مدت سه سال دبير کميته تحقيقات دانشجويي دانشگاه علوم پزشکي اروميه بوده و پس از فارغ التحصيلي نيز مدتي به عنوان مدير مرکز تحقيقات خون و انکولوژي و مشاور کميته پژوهشهاي دانشجويي با معاونت پژوهشي دانشگاه علوم پزشکي گيلان همکاري داشته است . 

وي در خصوص جايگاه واحد آمار و اپيدميولوژي در توليد علم چيست و چرا بايد چنين واحدي به شکل مستقل وجود داشته باشد گفت در واقع ، الفباي پژوهش در علوم پزشکي در آمار و اپيدميولوژي نهفته است و محلي است که روش تحقيق و گزارش نتايج آن چهار چوب و نظم خاصي به خود گرفته و مستندات علمي به صورت سيستماتيک توليد و ارايه مي شوند لذا دقت و صحت توليد علم افزايش يافته و در خصوص خطاهاي احتمالي در روند اجراي پژوهش شفاف سازي مي شود .وي در ادامه افزود با افزايش فعاليت هاي پژوهشي پژوهشکده و نياز بيش از پيش به علوم آمار و اپيدميولوژي و استفاده از روش هاي نوين اين علوم و حتي ابداع روشهاي جديد براي پاسخ به سوالات پژوهشي ، وجود اين گروه بصورت تخصصي در پژوهشکده توسط شوراي پژوهشي لازم شناخته شد و پيشنهاديه اوليه آن با همکاري جناب آقاي دکتر محرابي تهيه گرديد . پيش از اين واحد آمار با مديريت استاد اينجانب آقاي دکتر محرابي در پژوهشکده وجود داشته است. 

دکتر خليلي در مورد حوزه فعاليتهاي اين واحد در پژوهشکده تصريح کرد سامان دهي و ارتقاء کيفي داده هاي حاصل از پژوهش در پژوهشکده و نيز انجام تجزيه و تحليل بر روي اين داده ها و افزايش توانمندي محققين و اعضاء هيئت علمي در اين راستا از اهم فعاليت هاي اين گروه خواهد بود . 

مدير گروه آمار در ارتباط با افق هاي جديد براي ارتقائ اين واحد گفت همکاريهاي ملي و بين المللي در جهت تجربيات و تبادل داده ها از اولويت هاي اين گروه خواهد بود . وي همچنين خاطرنشان کرد در اين خصوص همکاري با گروههاي آمار و اپيدميولوژي دانشگاههاي علوم پزشکي شهيد بهشتي ، تهران و ايران ، شکل گيري شبکه کوهورت ايران به پيشنهاد اين پژوهشکده و استقرار دبيرخانه اين شبکه در گروه آمار و اپيدميولوژي پژوهشکده ، همکاري با وزارت متبوع و مطالعه بر روي داده هاي کشوري عوامل خطر بيماريهاي غير واگير و نيز همکاري با شبکه جهاني بار عوامل خطر متابوليک بيماريهاي مزمن با مرکزيت دانشکده بهداشت دانشگاه ايمپريال کالج لندن و همکاري با دپارتمان اپيدميولوژي دانشگاه هاروارد شروعي بر فعاليت هاي گروه در اين زمينه مي باشد . 

وي در خاتمه صحبتهاي خود با تاکيد بر اينکه عشق به پژوهش مسير سخت آن را هموار خواهد کرد، خوشبيني خود را از ادامه فعاليتهاي اين گروه در قالب جديد ابراز داشت.

اخبار مرتبط